Comunicare, media și PR
Programul de studii universitare de masterat cu specializarea Comunicare, media și PR (vezi încadrare în domeniu) are ca obiectiv central formarea de specialiști competenți şi performanți în domeniul complex al comunicării media specializate și al relațiilor publice. Ca masterat profesional, bazat pe un plan de învățământ cu discipline și tematici de studiu compatibilizate național și internaţional, programul de studii Comunicare, media PR răspunde nevoilor de continuare la nivel de master a studiilor de licență din domeniul Științe ale comunicării, de optimizare a direcțiilor de angajabilitate ale absolvenților și de corelare a competențelor prognozate - profesionale și transversale - ale acestora cu dinamica actuală a pieței muncii, cu nevoia tot mai vizibilă de specialiști în comunicare, familiarizați cu noile tehnologii și resurse media, cu reconfigurarea discursurilor media, a strategiilor și a campaniilor de relații publice, respectiv cu cerințele angajatorilor locali, regionali, naționali și internaționali care desfășoară activități de profil.
Obiectivele și misiunea asumată a programului de masterat Comunicare, media și PR vizează formarea unor competențe profesionale precum: utilizarea metalimbajului, a metodologiilor şi a cunoştintelor de specialitate aferente ştiinţelor comunicării, culturii media în epoca internetului generalizat și tipologiei discursive implicate în toate categoriile de comunicare media și de tip PR; managementul informaţiei şi al instituţiilor de presă; înţelegerea şi analiza profesională a diferitelor tipuri de audienţă/ public implicate în procesul globalizat de comunicare; producţia şi difuzarea unui conţinut jurnalistic (text, video, audio şi foto) pentru toate tipurile de media; identificarea, analiza şi operaţionalizarea strategiilor de elaborare a diferitelor tipuri de discurs jurnalistic; dezvoltarea abilității de a comenta critic, respectiv de a construi un brief de relaţii publice; capacitatea de a elabora planuri de comunicare strategică în sfera politică, sfera economică şi sectorul nonprofit. La acestea se adaugă formarea unor competenţe transversale precum: rezolvarea în mod realist – cu argumentare atât teoretică, cât şi practică – a unor situaţii profesionale uzuale sau de criză, în vederea soluţionării eficiente a acestora; aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipă multidisciplinară, cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice diferite; identificarea şi utilizarea elementelor specifice de deontologie şi de responsabilitate socială a jurnalistului, exersarea gândirii critice.
Programul de studii corespunde necesităților profesionale identificate pe plan local şi regional - prin consultarea directă a potențialilor angajatori - dinamicii oportunităților de angajare oferite de către firme din domeniu de la nivel național, direcțiilor de dezvoltare ale firmelor multinaționale, precum și obiectivelor generale şi specifice ale Planului strategic al Universității „Dunărea de Jos” din Galați, pentru perioada 2021-2024, privind „revitalizarea misiunii educaționale şi a celei științifice” și „diversificarea ofertei educaționale şi a serviciilor de instruire, dublată de reformarea curriculară, fiind, în același timp, un program compatibil cu oferta educațională actuală, promovată la nivel european.”
Programului Comunicare, media și PR permite absolvenților să activeze ca specialiști în comunicare, media şi relații publice în cadrul unor instituții media publice și private, în instituții ale administrației publice locale și naționale, în cadrul unor agenții guvernamentale, organizații politice sau nonguvernamentale, firme de profil etc. Competențele profesionale și transversale dezvoltate în urma parcurgerii curriculei aferente programului de masterat Comunicare, media și PR facilitează activități de creare şi gestionare a imaginii organizațiilor; de mediere şi negociere a conflictelor; de organizare de campanii, evenimente publice planificate, conferințе de prеsă moderate în corelare cu procedurile legale existente; de efectuare a unor activități de documеntarе, redаctare, inclusiv investigații de presă sau reportaje; de elaborarea de mesaje-cheie sau personalizate în funcție de grupurile-ţintă vizate, ce vor fi transmise prin intermediul mass-media, newmedia şi social-media, cu respectarea standardelor de transparenţă şi etică în comunicare ș.a.
Finalitatea educativ-formativă a programului de masterat Comunicare, media și PR constă în pregătirea de viitori specialiști aparținând unor domenii diferite – dar complementare – de activitate, în acord cu Cadrul Naţional al Calificărilor, precum: specialist în relaţii publice, specialist în activitatea de lobby, expert relaţii externe, specialist în relaţii publice, purtător de cuvânt, brand manager etc.
Activitățile de curs și seminar sunt suținute de cadre didactice specializate (vezi lista)